Skoleindskrivning 2024/25

Informationsaften for kommende 0. klasser 2024/25

Informationsaften for kommende 0. klasser

Onsdag den 13. september 2023 kl. 17 - 18.30.

Du har pligt til at lade dit barn undervise fra det fylder 6 år. Du vælger selv, om du indskriver dit barn i en folkeskole, i en privatskole eller om du sørger for hjemmeundervisning. I den digitale skoleindskrivning (selvbetjeningsløsning) vælger du skole for dit barn, uanset om du ønsker at skrive dit barn op til folkeskole, privatskole eller vil søge om udsat skolestart.

Alle kommunens folkeskoler inviterer forældrene til de nye 0. klasse elever til en informationsaften.

Når du indskriver dit barn i en folkeskole i Roskilde Kommune, skal du samtidig tage stilling til om dit barn skal skrives op til en skolefritidsordning (SFO).

I uge 33 året før dit barn fylder 6 år, får du et brev i din digitale postkasse med information om skoleindskrivningen.

Her kan du læse mere om skoleindskrivningen i Roskilde Kommune